Ακολουθήστε μας

Ποιος ευθύνεται για τις «ματωμένες» Λ. Συγγρού και Βουλιαγμένης;

 

Πρόσφατα έπεσε στην αντίληψή μου το άρθρο ενός site με τίτλο «Το αδιάφορο… σφύριγμα της Περιφέρειας για τις «ματωμένες» Συγγρού και Βουλιαγμένης»

Ο δημοσιογράφος αναφέρεται στο πλήθος ατυχημάτων επί των Λ. Βουλιαγμένης & Λ. Συγγρού λόγω των υψηλών ταχυτήτων που σημειώνονται, θεωρώντας ότι η λύση στο πρόβλημα είναι η μείωση των καθορισμένων ορίων ταχύτητας που αναγράφονται στις πινακίδες σήμανσης, προτείνοντας στην αρμόδια Περιφερειάρχη Ρ. Δούρου να πάρει τη σχετική πρωτοβουλία. Με μια εντελώς απλοϊκή αντίληψη, δείχνει τον ένοχο(Περιφέρεια) και λύνει το πρόβλημα. Μακάρι να ήταν όμως τόσα εύκολο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας.

Δυστυχώς όμως, ο υπεύθυνος για την οδική ασφάλεια, είναι αστείο να αναζητείται τόσο απλοϊκά στους αρμόδιους οργανισμούς. Με απόψεις που απενοχοποιούν την κυκλοφοριακή αγωγή κάθε πολίτη-χρήστη του οδικού δικτύου, τα ατυχήματα δεν πρόκειται ποτέ να μειωθούν, όσα μέτρα κι αν λάβουν οι υπηρεσίες συντήρησης.

Για την κατανόηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, θέλω να υπενθυμίσω σε κάθε φίλο που συμφωνεί με την προαναφερόμενη δημοσιογραφική προσέγγιση, ότι κάθε πόλη διαθέτει ένα οδικό δίκτυο με δρόμους που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες για την εξυπηρέτηση των χρήσεων γης.

Έτσι, διαφορετικός είναι ο λειτουργικός χαρακτήρας μιας αρτηρίας, άλλος μιας συλλεκτήριας οδού και άλλος μιας τοπικής οδού. Δεν μου φαίνεται λογικό κάθε χρήστης, είτε οδηγός, είτε πεζός, να αγνοεί την αξία του δρόμου που κυκλοφορεί και να θεωρεί ότι μπορεί να διασχίζει κεντρικούς δρόμους με την ίδια προσοχή, τον ίδιο χρόνο διέλευσης αλλά και τον ίδιο χρόνο αναμονής, που αφιερώνει σε αντίστοιχες διελεύσεις του σε τοπικές οδούς γειτονιάς.

Οι μεγάλες αστικές αρτηρίες έχουν σχεδιαστεί για ταχύτητες οχημάτων, λίγο μεγαλύτερες από τα 50χλμ/ώρα, δεδομένου ότι παρέχουν ασφαλή διέλευση πεζών μέσα από σηματοδοτημένες αλλά και υπόγειες διαβάσεις πεζών, σε συγκεκριμένα σημεία. Δυστυχώς η κυκλοφοριακή αγωγή των πεζών, τους ωθεί να διασχίζουν τέτοιες λεωφόρους από ανεξέλεγκτα σημεία σύμφωνα με την αντίληψή τους. Για τη διατήρηση του λειτουργικού σκοπού αυτών των λεωφόρων, δεν είναι σωστό από κυκλοφοριακή άποψη να κατασκευάζονται κάθε λίγα μέτρα διαβάσεις πεζών.

Παράλληλα για την εξυπηρέτηση των παρόδιων εγκαταστάσεων, έχει προβλεφθεί το παράπλευρο δημοτικό δίκτυο, με έλεγχο των προσβάσεων από/προς τις οδικές αρτηρίες σε συγκεκριμένα σημεία. Για την αυξημένη οδική ασφάλεια πρόσβασης, σε πολλές περιπτώσεις έχουν κατασκευαστεί λωρίδες επιτάχυνσης/επιβράδυνσης.

Δυστυχώς όμως για την εξυπηρέτηση των εγκαταστάσεων αυτών, παρατηρείται το φαινόμενο να μετατρέπονται παρανόμως, οι λωρίδες επιτάχυνσης/επιβράδυνσης σε χώρο στάθμευσης οχημάτων(πχ ταξί, πελατών, εργαζομένων).Μια κατάσταση κυκλοφοριακά επικίνδυνη, καθώς μειώνεται η ορατότητα κατά την πρόσβαση, με συνέπεια αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων. Επίσης είναι εντελώς επικίνδυνο, για την απευθείας σύνδεση της εγκατάστασης με την κεντρική λεωφόρο, να υπάρχουν παράνομες ιδιωτικές ράμπες πάνω στη νησίδα του παράπλευρου, για την πρόσβαση των πελατών τους από/προς την κεντρική αρτηρία.   

Με μια τέτοια οπτική γωνία, το πλήθος ατυχημάτων επί των Λ. Βουλιαγμένης & Λ. Συγγρού, είναι δυνατόν να μειωθεί, μόνο με την καθοδήγηση των πεζών στις υφιστάμενες ασφαλείς διαβάσεις, την συχνή αστυνόμευση στο παράνομο παρκάρισμα επί των λωρίδων επιτάχυνσης/επιβράδυνσης, τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας με τις ειδικές συσκευές της τροχαίας, αλλά και την καθαίρεση των παράνομων ιδιωτικών ραμπών επί της νησίδας των παραπλεύρων οδών.

Η αναγραφή μειωμένων ορίων ταχύτητας στις υφιστάμενες πινακίδες των Λ. Συγγρού και Λ. Βουλιαγμένης δεν θα προσφέρει τίποτα περισσότερο από συνεχείς παραβιάσεις & ατυχήματα. Για την οδική ασφάλεια επί τέτοιων αστικών αρτηριών, χρειάζεται βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής μας ως πεζοί-οδηγοί με παράλληλη αστυνόμευση οχημάτων.

Στις παραπάνω φωτό είναι εμφανής η παράνομη στάθμευση επί της λωρίδων επιτάχυνσης/επιβράδυνσης που μειώνει την ορατότητα πρόσβασης από/προς την παράπλευρη οδό της Λ.Συγγρού,αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος. 

Για το alsosnews.gr

Νεοκλής Τσούνης

Πολιτικός Μηχανικός

Βρισκεστε εδω